donderdag 21 juni 2012

Een reis om de wereld in 80 dagen - 5


Recent waren er weer nieuwe stanzen leverbaar van Tim Holtz en ik kon de verleiding weer niet weer staan en spontaan rolde er weer een paar in mijn mandje.

Deze keer had ik de Pocket Envelope en de Matchbook set mee genomen. Thuis natuurlijk meteen uitgeprobeerd en tot mijn grote frustratie sneed hij bijna de vouwlijnen door. Dit kon toch niet de bedoeling zijn? Wat deed ik nu eigenlijk fout? Ik begreep er niets meer van, hoe moeilijk kan iets wezen?

Dus ik heb toen even gemaild met Sizzix en mijn probleem aan hun voorgelegd. En wat blijkt? Voor de stanzen die zowel kunnen snijden als scoren heb je een aparte pad nodig, namelijk de Premium Crease pad.. Dit is een soort dik ruberen zwarte mat die in plaats komt van de top snijplaat van de Vagabond. Op naar Doe@ding en zo'n Crease pad gekocht. Nou dat was DE oplossing! Prachtige vouwlijnen en hij sneedt ook prima. Nu zitten er wel 2 extra "shims"" in het pakje. Scoort de stans nu wel goed met de crease pad, maar snijdt hij je papier nu niet goed meer door? Plaats 1 of 2 shims ONDER je snijmal, Of dit nodig is is per machine verschillend. Wat nu als je een Cuttlebug hebt, de Crease pad is namelijk gemaakt op de Vagabond of Big Shot en is qua breedte namelijk iets breder als de Cuttlebug platen. Wel doordat de Crease pad van dik rubber is gemaakt kan je hem zelf iets in de breedte bijknippen, met behulp van de Tim Holtz schaar, waardoor hij wel past. Let wel op, dit laatse is geheel en al voor jullie eigen risico
Doe@ding vergoed geen verknipte Crease pads!

Nu even terug komen op bovenstaande foto.
Links is een envellope gemaakt uit craftsheet. Achterzijde en randjes lekker gesponst met Distress inkt Walnut stain en natuurlijk ook weer een sjabloontje gebruikt. Stukje rood cardstock er op geplakt wat patroon aangebracht d.m.v. het sjabloontje met een muzieknoten en als laatse zo'n schattig 3D plaatje van beertje Wellington er op geplakt.

Rechts heb ik het zelfde met de enveloppe gedaan maar nu de mini mover and shaper Vintage Fan & Globe Set van Tim Holtz gebruikt. De wereldbol heb ik 3 keer uit gesneden. 2 maal uit donkerbruin cardstock en 1 maal uit een restje designpapier, voor de bol zelf. Het geheel heb ik wat opgebold en de laagjes d.m.v. foamtape op de zwarte basis wereldbol geplakt. ntuurlijk ook hier de randjes van gedistressd.

Als je de enveloppe in elkaar moet zetten is het een uitdaging om het onderste bradje van de sluiting aan te brengen zonder door de voorzijde heen te prikken. Ik heb een stukje 2 mm chipboard in de enveloppe geschoven zodat ik het gaatje kon prikken, zo'n 4 centimeter van de van de top.
Hier vindt je de beschrijving van de Sizzix site over hoe je hem in elkaar zet.
Welliswaar in het Engels, maar alles wijst de weg van zelf.

Ik hoop dat jullie ook die leuke enveloppejes gaan maken. Ze doen het prima op een kaart of scrabooklayout. Ook leuk om een giftcard in te stopen!

Nu dit was het weer voor dit moment.

We hopen jullie spoedig weer in de winkel te mogen begroeten.

Ellen namens het tean van Doe@ding.


1 opmerking:

  1. Ik heb een snijmatje gebruikt wat iets dunner was als de bovenste snijplaat en dat ging prima met deze stans.Geen problemendat hij mijn hele lijn bijna had doorgesneden
    gr sandra

    BeantwoordenVerwijderen

Disclaimer

Alle creatieve handelingen die u uitvoert naar aanleiding van informatie op onze website zijn geheel voor eigen risico. Doeading is niet aansprakelijk voor eventuele schades die voortvloeien uit door uzelf uitgevoerde handelingen die op ons blog worden beschreven.