vrijdag 10 mei 2013

Moederdag kaartje - paper piecing met stempels.



 
Vandaag wil ik jullie laten zien hoe je de dolls van Prima Marketing aan kan kleden met papier. Paperpads zijn hier voor uitermate geschikt omdat de patroontjes lekker klein zijn.
Ik heb hier gebruik gemaakt van een paperpad Remembrance van Authentique.
 
Als eerste stempel je je doll op een achtergrond papiertje en knip je de gehele doll uit.
Daarna stempel je de diverse kledingstukken nogmaals op diverse papiertjes en knip ze uit.
Ik be-ink maar een deel van mijn stempel in als ik de diverse kledingstukken ga stempelen.
 
 
Ook hou ik er van om de diverse kledingstukken te modeleren. Dat doe ik d.m.v. een modeleermatje, of foamkussen en een embossingpen. Ik heb hier b.v. de plooien van de rok 3/4 ingeknipt daarna alle plooien individueel opgebold en bij het opplakken op de basis heb ik er foamblokjes ondergezet. De haren heb ik gekleurd met Distress ink markers.
Daarna de doll nog voorzien van wat schaduw door aan een zijde de randen aan te zetten met Distress inkt en een blendingtool.
 
Daarna nog wat leuke papiertjes erbij gezocht en natuurlijk wat lint en bloemetjes en er een kaartje van gemaakt. Het papier met de geponste rand is gemaakt m.b.v. de Marianne Design stans: Col 1314 - Tab with Text - NL. Ik heb nu gebruik gemaakt van de grotere doll stempels, maar deze technique is ook te doen met cute stempels.
 
Veel plezier hiermee en graag tot ziens bij Doe@ding.
 

1 opmerking:

  1. Dat ziet er te gek uit zeg heel leuk zo'n tag.
    Leuk gedaan ook.

    Lieve groetjes Marrie

    BeantwoordenVerwijderen

Disclaimer

Alle creatieve handelingen die u uitvoert naar aanleiding van informatie op onze website zijn geheel voor eigen risico. Doeading is niet aansprakelijk voor eventuele schades die voortvloeien uit door uzelf uitgevoerde handelingen die op ons blog worden beschreven.